ماشین روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی

ماشین: روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی دربی قفقاز سعید عزت اللهی لیگ برتر روسیه دیدار ترک گروژنی- آنژی ماخاچ قلعه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ریشه مسکن مهر غلط بود/ بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است ، روحانی

رئیس‌جمهور گفت: بودجه امسال متفاوت با بودجه سال‌های گذشته و تبلور وعده‌های انتخاباتی اردیبهشت 96 است. 

ریشه مسکن مهر غلط بود/ بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است ، روحانی

روحانی: ریشه مسکن مهر غلط بود/بودجه امسال تبلور وعده های انتخاباتی است

عبارات مهم : اشتغال

رئیس جمهور گفت: بودجه امسال متفاوت با بودجه سال های گذشته و تبلور وعده های انتخاباتی اردیبهشت 96 هست.

بودجه 97 به معنای شروع اجرای برنامه های دولت دوازدهم است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبحگاه امروز (یکشنبه) در جلسه تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در محل مجلس اظهار کرد: این نخستین بودجه قوه مجریه دوازدهم و پنجمین بودجه از شروع دولت یازدهم است و خدا را شاکرم که در موقع قانونی امروز تقدیم مجلس می شود.

ریشه مسکن مهر غلط بود/ بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است ، روحانی

وی ادامه داد: امیدواریم تا طبق آیین نامه مجلس در روند بررسی های چهل روزه در آخرهای دی شاهد بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس باشیم و تا شروع دهه فجر و 12 بهمن لایحه به صورت قانون در اختیار دولت قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه بودجه امسال کاملا متفاوت با بودجه سالهای گذشته است یادآور شد: در واقع در این لایحه به خوبی روشن شده است که بودجه تنها یک لیست درآمدی و هزینه ای نیست، بلکه بودجه هر سال برشی از برنامه چهار ساله دولت است.

رئیس‌جمهور گفت: بودجه امسال متفاوت با بودجه سال‌های گذشته و تبلور وعده‌های انتخاباتی اردیبهشت 96 است. 

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: چارچوب های تمام وعده های مهم دولت دوازدهم در انتخابات اردیبهشت 96 در این لایحه تبلور دارد و بودجه 97 به معنای شروع اجرای برنامه های دولت دوازدهم است و هر آنچه دولت به مردم در انتخابات وعده داد و مطالبه مردم بود مثل اشتغال، رشد اقتصادی، برطرف فقر، کم کردن نابرابری ها، تحرک در طرح های اصلی، حضور بخش شخصی در اقتصاد کشور و … در این لایحه به خوبی مشاهده شده است است.

وی همچنین گفت:در تبصره 14، 18 و 19 این لایحه به خوبی خواهید دید که یک تحول بزرگ در بودجه امسال خواهد بود. دولت روند جدیدی را شروع کرده و در سالهای بعد ادامه خواهد داد. پایه مهم بودجه امسال شفافیت است و پرداخت اعتبار به دستگاه ها بر مبنای عملکرد سه ماهه آنها است.

روحانی با اشاره به اینکه بودجه امسال بر مبنای عملکرد دستگاه ها تنظیم شده است است گفت: درسالهای گذشته اینگونه بود که دستگاه ها می گفتند ما در طول سال هزار تومان بودجه گرفته و 990 تومان خرج کرده ایم و جهت سال بعد ده درصد اضافه یعنی 1100 تومان بودجه می خواهیم دستگاهی هم که 1000 تومان بودجه داشت و 800 تومان خر ج کرده بود، درسال بعد کمتر دریافت می کرد. بنابراین جهت هزینه کردن بودجه به خاص در ماه های آخر سال رقابتی بود،زیرا بودجه را هزینه می کردند تا سال آینده بودجه بیشتری دریافت کنند.

ریشه مسکن مهر غلط بود/ بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است ، روحانی

وی ادامه داد: ما در این شرایط نمی دانستیم یک خدمت جهت دولت جقدر هزینه دارد و هزینه بخش دولتی و شخصی قابل مقایسه نبود. ما از پول مردم جهت خدمت هزینه می کردیم ولی به درستی نمی دانستیم آن خدمت چقدر هزینه برده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال براساس عملکرد، نشانه و نتیجه بودجه ریزی کردیم نه بر مبنای هزینه پارسال، تصریح کرد: در بودجه امسال 34 درصد، بودجه عملیاتی است و این روند باید ادامه یابد تا همه بودجه ما عملیاتی شود. طبق این بودجه در بخش استانی صد درصد بودجه عملیاتی است.

رئیس‌جمهور گفت: بودجه امسال متفاوت با بودجه سال‌های گذشته و تبلور وعده‌های انتخاباتی اردیبهشت 96 است. 

باید اجازه دهیم استانها، هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند

روحانی تمرکز زدایی را یکی از شاخصه لایحه بودجه 97 دانست و اظهار کرد: تاکنون بودجه به اینگونه تنظیم می شد که همه اعتبارات و هزینه ها در اختیار پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. در بخش هزینه ای جهت سال آینده به جای 4 درصد، 24 درصد بودجه و در بخش عمرانی 30 درصد بودجه در اختیار استانها قرار میگیرد. باید اجازه دهیم استانها، هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند و نمایندگان مجلس بر کار دستگاه های استانی نظارت کنند. ما هم باید بر مبنای عملکردهای سه ماهه نظارت کرده و بودجه بدهیم. شرکت برنامه و بودجه هم در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش داشته و باید به دقت نظارت کند.

ریشه مسکن مهر غلط بود/ بودجه امسال تبلور وعده‌های انتخاباتی است ، روحانی

رئیس دولت دوازدهم همچنین با بیان اینکه ردیف های متفاوت یکی دیگر از پرسشها بودجه است خاطر نشان کرد: معلوم نیست این ردیف ها و پولها در اختیار چه کسی قرار می گیرد و کجا مصرف می شود؟ در بودجه امسال ردیف ها کم کردن یافته هست. شما نمایندگان هم به ما کمک کنید. حتما به شما مراجعه می کنند و فشار می آورند ولی ما باید بتوانیم بر این ردیف ها نظارت کنیم. اگر روند این سالها ادامه یابد، دولت بعد حتما نمی تواند کشور را اداره کند و ما در بن بست قرار می گیریم.

وی ادامه داد: در بودجه 97 جهت حل تمام چالشهای مهم کشور اقدام کرده ایم و این روند را در چهار سال آینده ادامه می دهیم. در دولت یازدهم تلاش ما ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی بود و می خواستیم این لوکوموتیو روی ریل قرار بگیرد که الان روی ریل قرار گرفته است و بنابراین باید با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنیم تا به اهداف خود برسیم. تلاش ما دستیابی به رشد اقتصادی، تورم قابل کنترل، اشتغال قابل قبول، بانک های منظم، صندوق ای بازنشستگی ساماندهی شده است و بودجه ریزی شفاف، درست و علمی هست. نشانه ما حرکت بزرگ در زمینه اشتغال و فقرزدایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه 97 بر مبنای اشتغال فراگیر، برطرف فقر و ایجاد عدالت هست، گفت: اینکه گفتم خلاصه و کل بودجه 97 هست. در گذشته شرایط به گونه ای بود که باید دولت مسیر اقتصاد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد. ما در دولت یازدهم جز در سال اول (92) که نیمه سال آمده بودیم و رشد حدود منفی 7 درصد بود درهمه سالها رشد مثبت داشتیم و درپایان سال 92 رشد حدود منفی 2 شد و مخصوصا در سال 95 به رشد دو رقمی رسیدیم.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه در فصل اول در مقایسه با فصل اول پارسال رشد بدون نفت 7 و با نفت 6.5 درصد هست. قدم خوبی در رشد برداشته شده است و نشانه گذاری ما این است در طول دولت دوازدهم هر سال رشد بالای پنج درصد داشته باشیم. اگر دست به دست بدهیم از این پرسشها عبور می کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه تورم در دولت یازدهم مهار شد خاطر نشان کرد: نشانه گذاری ما این بود که تورم یک رقمی شود و می خواستیم در سال نهایی به تورم یک رقمی برسیم که یک سال سریعتر اتفاق افتاد. تلاش ما این است که این مهار تورم را ادامه دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در اشتغال مسئله بزرگی پیش روی ما هست. در وقت انتخابات یکی از خواست های مهم و به حق مردم اشتغال بود و همه کاندیداها به مردم قول اشتغال می دادند. در دو فصل آغازین امسال نسبت به پارسال اشتغال خالص ما 750 هزار است و تا آخر سال هم وابسته به فصل های بعدی و جمع بندی خواهد بود. البته این اشتغال با رقم نیروهای فعال در بازار کار فاصله دارد.

رئیس دولت دوازدهم همچنین بیان کرد: آینده نگری ما این است که نیروهای فعال ما جهت حضور در بازار کار 840 هزار نفر باشد. یعنی ما باید یک حرکت بسیار بزرگی را جهت اشتغال انجام دهیم. در لا یحه بودجه امسال یک مسئله مهم اشتغال است و می بینید که ما با درآمدی که آینده نگری کردیم و در تبصره 18 با اهرم کردن این درآمد جهت استفاده از صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکها این سه باهم رقم بزرگی را جهت اشتغال در اختیار ما می گذارد.

وی با تاکید براینکه در گذشته تجربه بسیار بدی در اشتغال داریم یاد آور شد: در این زمینه هر دولتی آمده و وامی را تقسیم کرده به نتیجه مثبت نرسیده هست. تلاش ما این است تسهیلات بانکی را درامور خاص و خاص کم کردن دهیم و در بعضی از موارد وظیفه ای که کارفرما جهت پرداخت بیمه دارد را ما متقبل شویم تا شاهد یک حرکت ارزشمند در بخش اشتغال باشیم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: اگر لایحه پیشنهادی دولت در مجلس به همین صورت به تصویب برسد، من به ملت اعلام می کنم که ما سال آینده شاهد یک حرکت پرشتاب در اشتغال خواهیم بود. جهت همین خواهش می کنم تا 12 بهمن بودجه را به ما برگردانید. چون که امسال جهت تدوین آیین نامه های این بودجه نیاز به وقت بیشتری هست.

خطای ما این بود که در دولتهای گذشته رفتند بیابان ها را تبدیل به مسکن کنند

وی با باین اینکه در بخش اشتغال موارد خاص بیشتری مورد نظر است افزود: صنعت مسکن می تواند پیشتاز در اشتغال باشد و صدها شغل در کنار خود دارد. در سالهای گذشته در مسکن رشد ما منفی بود و از زمستان پارسال این حرکت اصلاح شد و به سمت رشد مثبت رفت. در سه ماهه اول امسال رشد مسکن ما مثبت 7 هست. در معدن هم که نیاز به تحرک داشت رشد 5 درصد است.

رئیس جمهور اضافه کرد: این نشان می دهد در مسکن جهت حرکت میدان داریم و باید ببینیم چطور مسکن مردم را تامین کنیم، آن را بازسازی کنیم، بافت فرسوده را از بین ببریم، امنیت جانی را در مسکن تامین کنیم و نشاط مورد نیاز را در مسکن برگردانیم. این کار را می توانیم در یک طرح بازسازی در بافت فرسوده و حاشیه شهرها انجام دهیم.

روحانی در ادامه عنوان کرد: اگر برویم در بیابانی 30 – 40 کیلومتر بیرون از شهر زمین صافی پیدا کنیم و برجی را اوج ببریم این ابتدای مسئله هست. جاده، آب، برق ،گاز ،مدرسه،کلانتری و … این مسکن کجاست؟ یک خطای ما این بود که در دولتهای گذشته رفتند بیابان ها را تبدیل به مسکن کنند در حالی که مسکن در وسط شهرها جا دارد. در قلب پایتخت کشور عزیزمان ایران ساختمانهای کوچکی است که با یک زلزله ویران می شود و در تمام کلانشهرها همین گونه است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بایدبیاییم یک محله را برعهده بگیریم و مسکن مناسب بسازیم. منزل ها را خراب کرده ویک فضای باز تازه به وجود بیاوریم. این نیاز به بودجه ندارد ونیاز ندارد در صندوقمان دست ببریم یا در پایه پولی و بانک مرکزی مان دست ببریم. مسئله مسکن مهر این نیست که پایه اش سفت و شل است مسئله این است که از چه پولی درست شد. این را جواب بدهیداستقراض از بانک مرکزی خطای بزرگی بود و مسکن مهر از جیب فقرا درست شد چون پایه پولی اوج رفت و تورم 45 درصدی ایجاد کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ریشه مسکن مهر غلط بود، اظهار کرد: بحث من این است که باید مسکن را به طور صحیح درست کنیم ما نیازی به پول بانک مرکزی ندرایم بلکه یک سرمایه دار می آید و زمین را در اختیارش می گذاریم او دو برابر مسکن آن محله را می سازد مسکن صاحبان منزل ها را به آنها می دهد و آنچه می ماند را به عنوان حق الزحمه وسود خود برداشت می نماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تسهیلات ارزان قیمتی جهت منزل اولی ها و بافت فرسوده و حاشیه نشینها ارائه کنیم، گفت: یکی از قدمهای مهم جهت اشتغال این است که هر سال 200 هزار واحد مسکونی با تسهیلات تازه ساخته شود. البته دولت سازنده نیست، بلکه ناظر هست، مردم و شرکتها مسکن را می سازند.

آغازگر نقض برجام نیستیم و نخواهیم بود

وی با اشاره به اینکه دربخش صادرات غیرنفتی به تحولات بزرگی نیازمندیم، خاطر نشان کرد: به این عنوان در بودجه توجه شده است هست. بودجه ما که به لحاظ شکلی و چارچوبی کاملا تازه هست، تحول بزرگی در این زمینه ایجاد می کند. ما جهت صادرات غیرنفتی باید ابتدا فضای دنیا و منطقه را آماده می کردیم و به تعبیر رهبری تعامل گسترده با دنیا داشته باشیم. ما در یک اقدام بزرگ امنیت وثبات منطقه را بازگرداندیم. د ست رزمندگان اسلام و مقاومت را می بوسیم که استکبار جهانی صهیونیست را مایوس کرده و عراق و لبنان و سوریه را امن کردند. ان شاءالله یمن نیز در آینده امن خواهد شد. تمام تلاش ما امن کردن منطقه هست. نمی گویم تمام پرسشها امنیتی حل شده است است ولی پایه های مهم تروریسم در منطقه فروریخته است.

روحانی ادامه داد: ما باید در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و تمام کشورهای همسایه، منطقه و آسیا به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فعال شویم . ما به تحرک جهت صادرات نیازمندیم. اگر کشوری در منطقه است که متاسفانه زیاد حرف می زند و حرفهایش بی منطق هست، با آن کشور هم مسئله نداریم. اگر عربستان از فردا بمباران یمن را قطع کرده، از حالت رکوع در برابر اسرائیل خارج شود و به ملت خود و ملتهای منطقه متکی شود، ما از فردا هیچ مشکلی با عربستان نداریم. ما قطع بمباران یمن و قطع التماس جهت روابط با اسرائیل را از عربستان می خواهیم و دیگر با این کشور مشکلی نداریم و می توانیم روابط خوبی داشته باشیم. آنها باید آغازگر این حرکت باشند.

وی تاکید کرد: روابط ما با دنیا طبق عهد ما هست. ما آمریکا نیستیم که پیمان شکن باشیم. ما پیمان را سخت می بندیم و امضا می کنیم ولی اگر امضا کردیم پای امضای خود می ایستیم. ما به عهد خود وفا می کنیم. ما مسلمان و ایرانی بوده و دارای فرهنگ بلندی هستیم. به اروپا ، آمریکا و دیگر کشورها هم می گوییم که تا آنها پای عهد خود هستند ما به عهد خود پایبند می مانیم و آغازگر نقض برجام نیستیم و نخواهیم بود. البته اگر آنها بخواهند برجام را نقض کنند ما غصه نداریم و مسیر مورد نیاز را آینده نگری کرده ایم.

ادامه دارد…

واژه های کلیدی: اشتغال | سال آینده | حسن روحانی | لایحه بودجه | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه