ماشین روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی

ماشین: روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی دربی قفقاز سعید عزت اللهی لیگ برتر روسیه دیدار ترک گروژنی- آنژی ماخاچ قلعه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اقتصادی 8 هزار واحد مسکن مهر در شهرها بلاتکلیف هستند! ، آیا دولت دوازدهم با مسکن مهر آشتی می کند؟

قهر 4 ساله وزیر راه شهرسازی با مسکن مهر مشکلاتی بسیاری را جهت متقاضیان این واحدها ایجاد کرده، ولی امیدوار هستیم که دولت دوازدهم بتواند با آشتی دوباره بعد ا

8 هزار واحد مسکن مهر در شهرها بلاتکلیف هستند! ، آیا دولت دوازدهم با مسکن مهر آشتی می کند؟

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،مسکن مهر طرحی بود که جهت منزل دار شدن بسیاری از مردم نقشه کشیده بود ولی خود نمی دانست که نه تنها مردم را منزل دار نمی کند بلکه بسیاری از آنها را نیز آواره می کند.
طرح مسکن مهر از 10 سال پیش به امید منزل دار کردن مردم شروع شد .این طرح در ابتدای شروع خود با قدرت پیش می رفت و در همان سال های ابتدای تعدادی از عضویت کنندگان را نیز منزل دار کرد، ولی کم کم به مرور وقت در این طرح تغییرات گسترده ای به چشم می خورد.
تغییراتی از جمله زیاد کردن قیمت ، کم شدن کیفیت ساخت ، تامین نکردن آب وبرق و گاز جهت واحدها حضور تعاونی ها و… که باعث ایجاد شدن پرسشها بسیار گسترده ای جهت مردم شد.
وزیر راه و شهرسازی با روی کار آمدن خود از همان ابتدا گربه را سر حجله کشت و اعلام کرد که طرح مسکن مهر یکی از مزخرف ترین طرح های عمرانی در کشور به شمار می رود و مسکن مهر نه تنها یک دولت بلکه چندین دولت را با پرسشها خود سرکار می گذارد.
براساس این گزارش وزیر راه و شهرسازی آنقدر از اجرای این طرح متنفر است که تا به امروز در طول 4 سال گذشته هیچ واحد مسکن مهری را افتتاح نکرده و تمامی بهره برداری ها به وسیله قائم مقام خود مهر آّبادی انجام شده است هست.
گفتنی است احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تا به امروز 93.6 درصد از واحدهای مسکن مهر پیشرفت کاری داشته اند، گفت: 850 هزار واحد در دولت یازدهم و 693 هزار و احد نیز در دولت قبل به متقاضیان تحویل داده شده است هست.
وی همچنین افزود: 39 هزار و 659 میلیارد تومان تا به امروز تسهیلات پرداخت شده است هست.
قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در طرح مسکن مهر یادآور شد: 110هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم که به علت عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی امکان واگذاری وجود ندارد.
وی یادآور شد: تنها زیر 100هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و حدود 70درصد در مرحله نازک کاری قرار دارند و واحدهای مسکن مهر نیز امسال به اتمام می رسد.
براساس این گزارش زیاد کردن قیمت مسکن مهر و عدم تحویل به موقع این واحدها باعث شد که بسیاری از متقاضیان اعطای مسکن مهر را به لقای آن ببخشند و قید تحویل واحد خود را بزنند وانصراف دهند.
براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه مسکن مهر کل کشور و مقایسه جدول واحدهای فاقد متقاضی در دو مقطع زمانی آخر اردیبهشت ماه سال و 9 بهمن ماه سال 95، تعداد 117 هزار واحد فاقد متقاضی در اردیبهشت ماه به 111 هزار و 480 واحد کم کردن یافته هست.
این بدان معناست که در مدت وقت ذکر شده است جهت حدود 5 هزار و 519 واحد، متقاضی تازه عضویت شده است هست.
طبق آمار به دست آمده در حال حاضر تعداد 60 هزار و 712 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 9 هزار و 484 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 41 هزار و 284 واحد در شهرهای تازه فاقد متقاضی اعلام شده است اند.
مهر آبادی در خصوص این واحدهای خالی از سکنه گفت: برنامه داریم که واحدهای بدون متقاضی که سرمایه ملی هستند مورد استفاده قرار گیرند که یکی از گزینه ها، استفاده بعنوان خوابگاه دانشجویی هست.
7 هزار و500 واحد مسکن مهر پرند فاقد متقاضی است
علی اکبر طاهری مدیر عامل شرکت عمران پرند در گفتگو با خبرنگار مسکن،با اشاره به اینکه مسکن مهر پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور عزیزمان ایران به شمار می رود، گفت: ۹۵ هزار واحد مسکن مهر جهت پرند نشانه گذاری شده است بود که از این تعداد ۱۷ هزار واحد در دولت قبل به بهره برداری رسید.

عبارات مهم : مسکن مهر

وی افزود: در سه سال گذشته تعداد واحدهای تکمیل شده است از ۱۷ هزار به ۷۰ هزار رسید، به طوری که از این تعداد ۵۰ هزار واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در شرف افتتاح هست.
طاهری اظهار داشت: ۲۵ هزار واحد باقی مانده که از این تعداد نیز ۷ هزار ۵۰۰ واحد مسکن مهر در پرند فاقد متقاضی است که با اطلاع رسانی انجام شده است تا به امروز 1500 واحد فاقد متقاضی عقد قرارداد شده است هست.
براساس این گزارش حضور تعاونی ها در ساخت مسکن مهر طی سال های ابتدای طرح مسکن مهر پرسشها بسیاری از جمله کلاه برداری های مختلفی را جهت متقاضیان به وجود آورد به طوری که یک واحد مسکن مهر به چندین نفر فروخته شده است بود . مشکلاتی از این قبیل هنوز بعد از گذشت 10 سال باقی مانده و وزارت تعاون نیز حاضر به برطرف این مسئله نیست.
از پرسشها تعاونی های مسکن مهر که بگذریم بی کیفیتی این واحدها به اوج خود رسیده به طوری که بسیاری از واحدها به علت کیفیت پایین خود قادر به سکونت نیستند.
تخریب مسکن مهر شهر کلاله به علت بی کیفیتی
در همین راستا شهرام غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مسکن، با اشاره به اینکه کیفیت ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرستان ها بسیار پایین است گفت: مسکن مهر شهر کلاله در سال 92 به بهره برداری رسید و ساکنان آن جهت سکونت به اسباب کشی کردند ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی به علت کیفیت افتضاح واحدها سکونت در آنها غیر ممکن بود و مجبور به تخلیه و تخریب واحدها شدند.
مهر آبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار کلوب خبرنگاران در خصوص کیفیت واحدهای مسکن مهر گفت: کیفیت مسکن مهر در پروژه ها تفاوت دارد و ما از کیفیت بعضی از پروژه ها بسیارناراضی ایم و کیفیت بعضی از پروژه ها نیز بسیار خوب است و من نمی دانم که چه نمره ای به این کیفیت ها بدهم.

وی در رابطه با اینکه بعضی واحدهای مسکن مهر فاقد امکانات اولیه از جمله آب و برق هستند،گفت: آب و برق جزء کیفیت ساختمان محسوب نمی شود و ما هیچ واحدی را بدون این امکانات تحویل نداده ایم و این واحدها به وسیله تعاونی های مسکن به متقاضیان تحویل داده شده است هست.
مهرآبادی افزود: متقاضیان بر اساس هر پولی که پرداخت کرده اند واحد مسکن مهر را تحویل می گیرند و اگر متقاضی در منطقه خوب عضویت کرده کیفیت آن واحدها نیز زیاد کردن می یابد.
وی افزود: شهرهایی مانند مراغه و کلاله دارای واحدهای مسکن مهر بسیار بی کیفیت هستند که گزارش هایی در این خصوص نیز ارائه شده است هست.

8هزار واحد مسکن مهر بلا وظیفه در شهرها
جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار مسکن،با اشاره به اینکه از 347 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر حدود 305 هزار واحد به اتمام رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است .
وی در ادامه افزود: نزدیک 300 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است و نزدیک 20 هزار واحد مسکونی در محل بازه زمانی تسویه حساب کردن و فروش اقساطی خود را نیمه کاره انجام داده اند.
معان مسکن شهری بنیاد مسکن اظهار داشت: 8 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که به علت حضور تعاونی ها،مشکلات انبوه سازان و پرسشها حقوقی زمین بلا وظیفه مانده هست.
حق شناس یادآور شد: امیدوار هستیم این پرسشها در 6 ماهه ابتدای سال به اتمام برسد.
مسکن مهر طی 10 سال گذشته پستی و بلندی های بسیاری را تجربه کرده و ولی هنوز بعد از گذشت 10 سال دو دولت نتوانسته اند این طرح را به اتمام برسانند.
مشکلات تعاونی ها ،افزایش قیمت ،بی کیفیتی ساختمان ها تنها بخش کوچکی از کوه پرسشها مسکن مهر است که امیدوار هستیم وزیر راه شهرسازی در دولت دوازدهم با مسکن مهر آشتی کند و بتواند این پروژه 10 ساله را به اتمام برساند.
اتمام خبر/

واژه های کلیدی: مسکن مهر | وزیر راه وشهرسازی | تعاونی | بی کیفیتی | پرند |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه