ماشین روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی

ماشین: روسیه فوتبال سعید عزت اللهی میلاد محمدی دربی قفقاز سعید عزت اللهی لیگ برتر روسیه دیدار ترک گروژنی- آنژی ماخاچ قلعه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار پزشکی اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

بیماری های قلبی به عنوان مرسوم ترین علل فوت و میر انسان در دنیا آشنا می شود، کشور عزیزمان ایران ۴۶ درصد کل فوت ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در راس آن

اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

عبارات مهم : ایران

بیماری های قلبی به عنوان مرسوم ترین علل فوت و میر انسان در دنیا آشنا می شود، کشور عزیزمان ایران ۴۶ درصد کل فوت ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در راس آنها سکته قلبی قرار دارد.

به گزارش مهر، هفتم مهر به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است هست. با توجه به اینکه امراض و سکته های قلبی از مرسوم ترین علل فوت و میر مردم دنیا آشنا می شود، دولت ها در صدد بر آمده اند با کارها پیشگیرانه، نسبت به کم کردن بار بیماری های قلبی اقدام کنند. در این بین، توجه به تغذیه و سبک زندگی سالم، از اهمیت بالایی در مقابله با بیماری های قلبی برخوردار هست. این در حالی است که مردم ایران، به شدت کم تحرک بوده و فعالیت فیزیکی مناسبی ندارند. از سوی دیگر، گرایش به مصرف غذاهای آماده مثل فست فودها، باعث شده است بار بیماری های قلبی نیز شدت یافتن شود. در همین ارتباط با قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، به گفتگو نشستیم.

معاون وزیر بهداشت، در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: تامین سلامت آحاد جامعه، همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، امری مهم است که حفظ و ارتقای آن از طریق کارها جمعی و همکاری های بین بخشی و مداخله جدی تمامی دولتمردان امکان پذیر بوده و حضور و همکاری آگاهانه مردم را می طلبد.

اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

وی با اشاره به چهار بیماری غیرواگیر قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت، به عنوان بزرگ ترین علل فوت و میر انسان ها در جهان، گفت: ۶۰ درصد فوت و میرها که مشمول بر ۳۴۰ میلیون مورد می شود، ناشی از این چهار بیماری است که ۸۰ درصد فوت های ناشی از بیماری های غیرواگیر در کشورهای با درآمد پایین و میانگین رخ می دهد.

جان بابایی افزود: هر سال ۱۷.۵ میلیون نفر در دنیا در اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. آینده نگری می شود تا سال ۲۰۳۰ این آمار به ۲۳ میلیون نفر برسد. تقریبا در تمامی کشورها نخستین عامل فوت ومیر، بیماری های قلبی است.

بیماری های قلبی به عنوان مرسوم ترین علل فوت و میر انسان در دنیا آشنا می شود، کشور عزیزمان ایران ۴۶ درصد کل فوت ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در راس آن

وی، پیر شدن جمعیت از یکسو و تغییرات ایجاد شده است و عوامل خطر بیماری های قلبی همراه با گذار اپیدمیولوژیک از سوی دیگر (افزایش شیوع و بروز فشار خون، دیابت، سکته قلبی، الگوی زندگی غربی در جوامع در حال پیشرفت) به همراه تغییرات گسترده در میزان آگاهی مردم و کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران قلبی همگی از جمله عواملی هستند که می توانند بر روی میزان بروز نارسایی احتقانی قلب اثر گذار باشد.

به گفته جان بابایی، نارسایی قلب مسئله عمده سلامت عمومی در کشورهای صنعتی است و تنها بیماری مرسوم قلبی عروقی است که ادعا می شود میزان شیوع و بروز آن در کشورهای پیشرفته در حال زیاد کردن است.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی (CVD) در حال حاضر نخستین علت منجر به فوت در سطح دنیا هست. در کشور عزیزمان ایران ۴۶ درصد کل فوت ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در راس آنها سکته قلبی با ۱۹.۷ درصد بیشترین آمار را به خود تخصیص داده شده است داده هست. بر اساس تحلیل های حاصل از آمارهای سامانه ثبت سکته های قلبی میانگین سنی مبتلا شدن در مردان ۵۹.۶ سال و در زنان ۶۵.۴ سال هست. این در حالیست که هشتاد درصد بیماری های قلبی عروقی و با از بین بردن عوامل خطر قابل پیشگیری هستند.

اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

وی گفت: در بررسی های انجام شده است مشخص گردید که در کشور عزیزمان ایران بیماری های قلبی عروقی علت مهم فوت و میر در مردان و زنان هست. بیماری های قلبی عروقی اشکال مختلفی مانند فشارخون بالا، بیماری سرخرگ های کرونری، بیماری های دریچه ای قلب، نارسایی احتقانی قلبی، تصلب شرایین (آترواسکلروز) و سکته مغزی دارند. لذا، آگاهی از این عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این وقت را بوجود می آورد که بتوان از بروز این امراض پیشگیری کرده و یا در صورت مبتلا شدن از شدت آن کاست.

جان بابایی ادامه داد: بیماری های قلبی عروقی تهدیدی عمده جهت جامعه انسانی به شمار می آیند ولی می توان میزان فوت و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کم کردن داد، آیا که بسیاری از افراد می توانند تغییرات مثبتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کرده و از ایجاد و یا بدترشدن این امراض پیشگیری کنند.

بیماری های قلبی به عنوان مرسوم ترین علل فوت و میر انسان در دنیا آشنا می شود، کشور عزیزمان ایران ۴۶ درصد کل فوت ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در راس آن

معاون درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: نشانه از این برنامه ها، کنترل سکته ها و فوت ومیرهای زودرس (سنین ۳۰ تا ۷۰ سالگی) ناشی از بیماری های قلبی و تعویق انداختن آن به سنین بعد از ۷۰ سالگی است.

وی ادامه داد: اهداف چارچوب ملی ارائه خدمت در بیماری های عروق کرونر ۲۵ درصد کم کردن فوت و میر زودرس ناشی از بیماری های عروق کرونر، دسترسی ۱۰۰ درصدی جمعیت به داروهای مناسب و فناوری های پایه و مهم جهت درمان بیماری های عروق کرونر، دسترسی ۱۰۰ درصدی جمعیت به دارو و مشاوره مورد نیاز جهت پیشگیری از بیماری های عروق کرونر، ثبت تمامی موارد بیماران سکته حاد قلبی تشخیص داده شده است در نظام ثبت و گزارش دهی سکته های قلبی، وجود بیمارستان های ۲۴۷ (ارائه خدمت به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته) در تمام مراکز استان ها و شهرهای بزرگ که در همه ساعات شبانه روز از روش ارجح آنژیوپلاستی اولیه جهت درمان سکته حاد قلبی استفاده می کنند. در همه بیمارستان های کشور(دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی) دسترسی به داروی فیبرینولیتیک نوترکیب ممکن باشد، هست.

اوضاع فوت های قلبی در کشور عزیزمان ایران

جان بابایی افزود: در این زمینه کارها گسترده ای همچون تشکیل کمیته ملی و کارگروه های تخصصی، تدوین شناسنامه استاندارد تشخیص و درمان سکته حاد قلبی، تهیه چک لیست الزامات بیمارستان های واجد شرایط مدیریت درمان سکته حاد قلبی(۲۴۷)، طراحی سامانه ثبت و گزارش دهی جهت ثبت و گزارش دهی درمان سکته حاد قلبی، تعیین و تجهیز مراکز منتخب در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها و هماهنگی با اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی و آموزش پرسنل پیش بیمارستانی صورت گرفته هست.

وی گفت: تجهیز و اجرای برنامه موجب بهره مندی ۵۴ مرکز منتخب در مناطق جغرافیایی پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها به پیشرفته ترین روش ها از جمله آنژیوپلاستی اولیه(روش درمانی جهت برطرف تنگی رگ های خون) در درمان سکته قلبی گردیده و در سایر بیمارستان ها با در دسترس قرار گرفتن داروهای تازه گام بلندی جهت درمان به موقع برداشته هست.

معاون وزیر بهداشت، افزود: خوشبختانه در طی دو سال اجرای مدیریت درمان سکته های قلبی ۳۵ هزار نفر مبتلا در کمتر از ۳ ساعت به بیمارستان ها انتقال یافته و درمان شده است اند. از سوی دیگر به دنبال کم کردن هزینه های درمان در جریان اجرای طرح تحول سلامت، میزان مراجعات به مراکز زیاد کردن قابل توجهی داشته هست. بسیاری از بیماران با مراجعه به بیمارستان ها ضمن انجام چکاپ و آزمون های متفاوت از سلامت خود مطلع شده است اند و حتی در صورت مبتلا شدن به بیماری با تشخیص زودهنگام، امکان درمان به موقع فراهم گردیده است.

جان بابایی گفت: در نهایت این کارها از هزینه های سنگین جراحی و درمان های تهاجمی و به دنبال آن هزینه های توانبخشی ناشی از ناتوانی های ایجاد شده است کاسته هست. همه این عوامل بار اقتصادی ناشی از بیماری را کم کردن و شاخص های اقتصادی و اجتماعی سلامت را در حد مطلوب تری قرار داده هست. بعنوان مثال در اجرای طرح تحول سلامت، قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون استنت های قلبی کم کردن یافته هست.

معاون درمان وزارت بهداشت، در آخر افزود: در پیشگیری از بیماری های قلبی به خصوص سکته های قلبی، کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی؛ مشمول بر کنترل فشارخون، دیابت، هایپرلیپیدمی، اصلاح شیوه زندگی با کم کردن وزن، تغذیه صحیح (رژیم کم نمک) و فعالیت فیزیکی، آموزش شیوه زندگی سالم و تشخیص زودرس اختلالات قلبی و درمان به موقع جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری است.

واژه های کلیدی: ایران | سلامت | درمانی | بهداشت | بیماری | بیمارستان | بیمارستان | وزیر بهداشت | خدمات درمانی | وزارت بهداشت | درمان به موقع

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه